Mevrouw Jetten, bewoonster van woonzorghuis Klosterhaof

Mevrouw Jetten is geboren en getogen in Arcen en woont sinds juni 2020 in woonzorghuis Klosterhoaf.

Hoe ervaart u het wonen en de sfeer binnen Klosterhoaf?

Ik moest in het begin erg wennen, ik ben nogal honkvast maar nu ben ik goed gewend. Inmiddels voel ik me thuis, daar heb ik wel m’n best voor gedaan. De sfeer is hier heel goed, gemoedelijk. Iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam.

Bent u tevreden over het wooncomfort?

Jazeker, ik kon zelf kiezen of ik een kamer met uitzicht op de tuin wilde of een kamer met uitzicht op de straat. Ik heb voor dat laatste gekozen omdat ik graag wat te zien heb, er is veel levendigheid, dat is fijn.

En bent u tevreden over de zorg?

Ja heel tevreden.

Wat vindt u van de activiteiten die hier aangeboden worden?

Er wordt veel georganiseerd, er was bijvoorbeeld een zangclubje maar dat is jammer genoeg uitgevallen door omstandigheden. Maar er komt ook geregeld iemand muziek maken en er is twee keer in de week gymnastiek, dat vind ik ook erg leuk. Verder is er een kaartclubje waar een borreltje bij wordt geschonken en we zijn laatst met z’n allen met het veerpondje heen en terug over de Maas gevaren, dat was ook erg leuk.
Én je mag ook altijd zelf een idee aandragen, daar staan ze hier zeker voor open.

En kunt u iets vertellen over het aanbod op het gebied van welzijn en uiterlijke verzorging?

Dat is heel goed. Medewerker Els is ongeveer 3x per week hier om de haren en nagels van bewoners te doen. Soms krijgen we zelfs een gezichts- en/of handmassage.

‘Ik zuuj diech’ is de visie van Klosterhoaf. Heeft u het gevoel dat u hier écht gezien wordt?

Ja, dat ervaar ik ook zo. Ze staan hier altijd voor je klaar.

Wat is uw algemene indruk van de werksfeer bij Klosterhoaf?

Volgens mij is die heel goed, er wordt veel gelachen. Dat vind ik heel fijn om te horen want ze werken hier erg hard. Ze zijn nooit klaar, altijd bezig.