Medewerker Geestelijk Welzijn

Heb jij dit vak gekozen omdat je van betekenis wil zijn voor mensen en hun naasten die extra zorg en aandacht nodig hebben? Voel je de behoefte om dit werk te doen op een menselijke manier met échte aandacht, zoals jij dat het beste kunt? Vind je het fijn om te zorgen voor een prettige sfeer en draag je graag zorg voor het welzijn van mensen. Dan zijn we op zoek naar jou!

Voor ons woonzorghuis ‘Klosterhoaf’ zijn wij op zoek naar een:

Medewerker Geestelijk Welzijn voor 4 uur p/w (aanvankelijk)

Klosterhoaf
Werken bij Klosterhoaf betekent werken bij een mooie en lokale organisatie, die de mogelijkheid tot Zorgzaam Samen Leven biedt aan inwoners van Arcen en omliggende dorpen. Je gaat werken binnen een kleinschalige ‘gemeenschap’ die het familiegevoel hoog in het vaandel heeft staan, óók voor haar medewerkers. Aandacht voor jou als persoon en je ideeën. Daarnaast zullen we altijd samen zoeken naar verbetering waarbij we elke dag met plezier mogen leren van elkaar.

Gemotiveerde, vriendelijke en enthousiaste nieuwe collega’s, dáár zijn we bij Klosterhoaf naar op zoek! Mensen die op een eigen, plezierige maar ook professionele wijze hun steentje bijdragen aan Zorgzaam Samen Leven in Klosterhoaf.

Kern van de functie en verantwoordelijkheden
De Medewerker Geestelijk Welzijn draagt zorg voor de geestelijke begeleiding en ondersteuning van bewoners, familieleden/mantelzorgers, medewerkers en vrijwilligers, waarbij hun wensen en behoeften leidend zijn. Is professioneel en ambtshalve verantwoordelijk voor de beroepsuitoefening.

Contacten
Onderhoudt contacten met bewoners en hun familie/mantelzorgers, medewerkers en vrijwilligers, zorgondernemers en externe instanties.

Hoofdtaken
Geestelijke Zorg

• Draagt zorg voor het, zowel individueel als groepsgericht, verlenen van geestelijk welzijn.
  • Draagt desgevraagd zorg voor stervensbegeleiding.

Begeleiding

• Begeleidt, indien gewenst, familieleden/mantelzorgers en medewerkers, dit kan zijn o.a. door scholing;
  • Begeleidt vrijwilligers die zich in dienst stellen van geestelijk welzijn;
  • Kan een rol vervullen bij de nazorg aan bewoners, medewerkers, vrijwilligers en familie/mantelzorgers.

Functie-eisen

• Beschikt over passende opleiding en / of heeft ruime ervaring in het begeleiden van mensen op het gebied van rouw en verlies. Minimaal HBO-niveau; Heeft affiniteit met ouderen en heeft het analytisch vermogen om problemen te signaleren en op te lossen;
  • werkt zelfstandig binnen de gestelde kaders, stelt prioriteiten en bewaakt de voortgang van de activiteiten. Bij vragen van organisatorische aard kan teruggevallen worden op de zorgondernemers;
  • hoge eisen worden gesteld aan het empathisch vermogen bij het onderhouden van contacten met bewoners, familieleden/mantelzorgers, medewerkers en vrijwilligers;
  • een uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie is onontbeerlijk, evenals het gebruik van rituelen en symbolische uitingsvormen;
  • voortdurende aandacht voor de gemoedstoestand en het gedrag van bewoners en diens familie/mantelzorgers is vereist, gelet op de vertrouwensfunctie, integer en representatief.

Interesse

Stuur je CV en motivatiebrief voor 1 mei 2021 per mail naar vacature@klosterhoaf.nl t.a.v. Leon Janssen. Uiteraard kun je ons altijd mailen of bellen voor meer informatie: 06 – 547 908 18.