Mariet en Piet

Mariet woont sinds december 2021 in woonzorghuis Klosterhoaf. Haar man Piet woont nog in Velden en komt iedere middag bij haar op bezoek.

Hoe bent u bij woonzorghuis Klosterhoaf uitgekomen?

Piet: “Mariet woonde voorheen in een ander zorgcentrum maar daar waren we helemaal niet tevreden over. Er was daar te weinig personeel waardoor er tekort werd geschoten in de zorg. Het is een wereld van verschil hier. Het was evengoed erg wennen in het begin maar nu is het heel fijn.”

Bent u tevreden over de zorg die wordt verleend en het wooncomfort?

Mariet: ” De verzorging is goed, het eten is lekker en het personeel is fantastisch, ze zijn allemaal zo lief.”
Piet: “Ze is helemaal opgeleefd en voelt zich nu veel beter.”

Als het woonzorghuis in Velden klaar is zal Mariet daarheen verhuizen. “Ik zou hier best willen blijven maar ik wil toch graag verhuizen voor Piet. Hij woont nog in Velden en zou dan vlakbij mij wonen. Hij hoeft dan niet meer iedere dag naar Arcen te komen, dat is veel makkelijker. En ik kan dan ook nog eens naar ons huis in Velden met de rolstoel.
Het is fijn dat er dadelijk een aantal personeelsleden van hier ook meegaan naar Velden.”

Wat vindt u van de sfeer binnen Klosterhoaf?

Mariet: “Ik heb hier lol zat, ik heb altijd mijn favoriete muziek aanstaan. De deur staat altijd open en er loopt geregeld wel iemand binnen om even te kletsen.”
Piet: “Volgens mij pakt zich dat hier wel goed onderling.”

Klosterhoaf staat voor Zorgzaam Samen Leven, met veel aandacht voor het familiegevoel en het gemeenschapsgevoel. Ervaart u dit ook zo?

Piet: “Je merkt aan alles dat het personeel graag dat familiegevoel voor de bewoners wil creëren. Ik voel me hier altijd welkom als ik op bezoek kom. Als ik binnenkom dan zeggen ze altijd “Dag meneer Piet!” Ik mag sowieso altijd langskomen, er zijn geen vaste bezoekuren.”

‘Ik zuuj diech’ is de visie van Klosterhoaf. Heeft u het gevoel dat u hier écht gezien wordt? Wordt er rekening gehouden met uw wensen en rituelen?

Mariet: “Ja zeker, ik word hier gewoon Mariet genoemd. Als je wat vraagt of iets nodig hebt dan proberen ze je zo snel mogelijk te helpen.”

Piet: “Toen Mariet net hier woonde deed ze niks, ze zat alleen maar op haar stoel. Ze voelt zich nu veel beter en heeft zelfs samen met de activiteitenbegeleiding haar oude hobby kaarten maken weer opgepakt. Vroeger was ze daar veel mee bezig en ze vindt het nog steeds erg leuk om te doen. Sommige dingen zoals knippen lukt niet meer maar daar is ook een oplossing voor gevonden.”

Tot slot; Piet, gaat u met een goed gevoel naar huis na uw bezoek?

“Ja zeker, ik ga altijd met een gerust en tevreden gevoel naar huis.”